Kapcsolódó publikációk

Kecskeméthy István --- 1914
Kecskeméthy István --- 1898

1. Az eset. (I. Móz, III, 1—8.)
2. Az első átok az első igéret. (I. Móz. III, 9—24.)
3. Az első jel (I. Móz. VII, 1—16.)
4. A második jel. (IV. Móz. XXI, 4—9.)
5. A Messiás személye. (És. XI, 1—2. és Lili, 2 -7.)
6. A Messiás országa. (És. LXV, 17 —25.)
7. A tizenkettedik órában. (Lukács III, 2—17.)
8. Az utolsó próféta. (Ján. I, 19—29.)
9. Jézus születése. (Lukács II, 1—7)
10. Örömhír. (Lukács II, 8—14.)

Kecskeméthy István --- 1928
Kecskeméthy István --- 1930
N. N. --- 2018
Erős Joó Béla --- 2018

Jesus refers to the Law when the Scribes and Pharisees accuse a woman of adultery: “the hands of the witnesses shall be the first raised against the person to execute the death penalty” (Deut 17,7). According to Károly Balázs, the word avnama,rthtoj ‘without sin’ used in the Gospel is etymologically related to ma,rturoj ‘witness’. If he is right, this might shed a new light on our interpretation of this pericope, as well as our view of sin in general.

Bekő István Márton --- 2011
Kállay Dezső --- 2015
Geréb Zsolt --- 2016
Geréb Zsolt --- 2016
N. N. --- 1923

Mindig valami csodálatosan mély titokzatosságot éreztem az alkonyai csöndjéből. A legkedvesebb óráim azok voltak, ha csöndes estén felmentem egy hegyre a falu fölé s megálltam ott akkor, mikor az alkony kezdi a maga barna szárnyait teregetni a házakra.

Mátyás Ernő --- 1923

A Biblia a maga puszta szövegével sok részében még ma is rejtett világ számunkra, amelyet kellőleg nem értünk, egy kincses bánya, amelynek gazdagsága azonban részben még feltáratlan, azért ha mindig fontos kérdése volt irodalmunknak egy bibliai kommentár készítése, sohasem volt ez a szókséglet égetőbb, mint ma. E nagy horderejű jérdés továbbvitelét akarja szolgálni az alább közölt tervezet is.

Székely István --- 1917

A könyv sokkal reálisabb, józanabb és kevésbé fantasztikus, mint az exegézisben járatlan világi és papi közönség hiszi. Lehet, hogy ennek megállapítása sokat levon a könyv érdekességéből a képzelődésre és miszticizmusra hajló emberek szemében, de annál jobban növeli annak értékét és érdekességét a komoly tudomány előtt.

Hartenstein Károly --- 1930

A zsidó népet általában „a vallás népének“ nevezik. Ezzel azonban a legnagyobbat még nem mondtuk meg róla. Nevezhetjük a „próféták népének".

Kecskeméthy István --- 1922
Révész Imre --- 1922
Makkai Sándor --- 1923

Rész szerint. . ., Az alkalomm.

Ravasz László --- 1922

Közéi az Úr, A tusakodó kegyelem, Idő előtt ne ítéljetek. — Ozv. Lázár Istvánná felett. —, Mindig az és mindig új, Átutalások. — Br. Wesselényi Béiáné feiett. —

Béke a viharban. — Az Üt izenete a lelkipásztorokhoz. —

Pagină