A vasárnapi iskola munkának egy ellensége van, mely megfojtja és megöli: az unalom. Ha a tanítás hosszadalmas, fárasztó, a történet érdekesség nélküli, a gyermekek elmaradnak a vasárnapi iskolából. Ezt csak egy módon lehet megakadályozni: hogy aki tanít, komolyan átérzi amit tanít, és bele tud helyezkedni a gyermek lelkébe. Vasárnapi iskola munkára csakis az vállalkozzék, aki érzi ezt a buzgalmat, szeret foglalkozni a gyermekkel, és ért is hozzá.
vasárnapi iskola
Hangsúlyoznunk kell azt a gondolatot, hogy a vasárnapi iskolai munka mind nagyobb és nagyobb teret van hivatva betölteni egyházközségeinkben, ha egyáltalában adunk valamit
arra, hogy népünk vallásos éleiének fejlődésére befolyást gyakoroljunk. A felekezeti iskola, még ha minden lehetőségét kihasználjuk is, nem tartalmaz elegendő munkateret e tekintetben, s föltétlenül szükséges, hogy az intézményes munka pillére mellé minden erőnkkel igyekezzünk kiépíteni a szabad építő munka pillérét, melynek egyik fontos köve a vasárnapi iskola is.
A legalacsonyabb iskolai típus a vallásos nevelésre az óvoda. Itt rendszeres iskolai vallástanításról szó sem lehet ugyan, de mégis mindent megteszünk már itt is arra, hogy az óvodát keresztény levegő töltse be s azt lélegzeljen ott a gyermek észrevétlenül. Itt a belmissziói tevékenység abban áll, hogy a gyermekek által a családi hajlékból hozott vallásos képzeteket tisztítjuk, helyes irányba tereljük az óvónő keresztyén szellemű működése és személyisége által.
